Promocja bloga firmowego – podpowiadamy, jak się do tego zabrać!

Obecne czasy dają niemal nieograniczone możliwości firmom, które chcą wypromować swoje produkty lub usługi za pośrednictwem internetu. Dzięki niemu możesz posiadać jednocześnie stronę informacyjną, bloga, ulubiony przez wiele osób profil na Instagramie, czy zabawny fanpage na Facebooku, który odwiedza codziennie rzesza fanów, czekając na nowe treści. Dzięki takiej działalności contentowej, możesz wypromować się za niewielkie pieniądze. Aby rozpocząć wystarczy ci komputer, ewentualnie smartfon i nieco wiedzy. Pamiętaj, tylko, że musi być ona szersza niż ta, którą posiadasz na temat swojej branży.

Strony www Szczecin

Na początku zrób małe rozeznanie pośród platform internetowych, na których chciałbyś się regularnie udzielać. Możesz publikować, na Facebooku, Twitterze, a także na portalach związanych z działalnością przedsiębiorczą – LinkedIn, GoldenLine czy Pulse. Jak widzisz – wybór jest spory, jednak warto mieć świadomość różnic wśród poszczególnych portali. Musisz wiedzieć, że blogowanie jest terminem bardzo obszernym, dlatego nie możesz ograniczać go do wstawienia postu na blogu firmowym. Duże znaczenie ma sektor w jakim działasz i klienci, do których masz za zadanie dotrzeć z informacją. Jeżeli na przykład Instagram jest obecnie najpopularniejszym portalem wśród młodych ludzi – po co miałbyś się tam znaleźć, jeśli nie ma wśród nich twoich potencjalnych klientów?

To, z którego portalu zdecydujemy się skorzystać zależy od wielu czynników – naszego celu, komunikatu i odbiorców. Warto jest łączyć ze sobą działalność na różnych portalach i promować zawartość jednego medium za pośrednictwem innego. Ważna jest dokładnie sprecyzowana strategia działania i wartościowe treści. Czytelnik już od samego wstępu powinien poczuć się zaciekawiony, aby poświęcić więcej czasu twojej treści i nie porzucać jej już po chwili. Zachęć odbiorcę do przeczytania twojego wpisu za pośrednictwem chwytliwego call to action, jednak nie wykorzystuj tego przy każdym poście.

Najważniejsze powinno być dla ciebie przekazanie wartości i tworzenie wpisów, które rzeczywiście mogą wnieść coś ciekawego i realnie zainteresować twoja grupę docelową. Inwestując w treści poradnikowe, budujesz pozycję ekspercką swojej marki, a także zaufanie wśród konsumentów. Określ profil odbiorcy twoich tekstów – zastanów się, co może być dla niego problematyczne i staraj się za pośrednictwem wpisów rozwiązywać to.

Strony internetowe Kołobrzeg

Pamiętaj, że odbiorcy nie lubią czytać zbitych kolumn tekstu, dlatego zadbaj o wyróżnienie niektórych miejsc w tekście, zaszalej z kolorami oraz wstaw ciekawe zdjęcia, które będą odpowiednie do kontekstu wpisu.