Jak komunikować się z klientem w sklepie e-commerce?

Internet jest na tyle szerokim medium komunikacyjnym, że znajdziesz w nim blogowy wpis niemal na każdy temat. Pamiętaj o tym, że obecnie nie tylko osoby prywatne zajmują się prowadzeniem bloga, ale również firmy coraz częściej wybierają ten rodzaj interakcji z odbiorcami. Przedsiębiorstwa wykorzystują blogi do promowania swoich produktów w sposób nienachalny. Zastanawiasz się, co składa się na sukces bloga firmowego? Podpowiadamy!

Projektowanie stron

Jeżeli przyjrzysz się współczesnym stronom internetowym, na pewno zauważysz, że oprócz przedstawienia oferty firmy, opisów produktu i zdjęć – nie znajdziesz nic innego. Duża ilość treści również nie jest wskazana, jednak w przypadku, kiedy chcemy bliżej poznać interesujący nas produkt lub usługę, szukamy większej ilości informacji, aby nie kupować bez żadnej wiedzy. Możemy również weryfikować produkt po opiniach innych użytkowników, jednak nie zawsze sklep internetowy daje możliwość ich wystawienia. Wszystko to, wiąże się z faktem, że warto rozszerzać treść na stronie, aby móc przekazać odbiorcom naprawdę wartościowy materiał – na przykład za pośrednictwem bloga firmowego. Umieść odnośnik obok zdjęcia i przekieruj swoich klientów na bloga – wystarczy krótkie „dowiedz się więcej”, po którym trafi on na odpowiednią zakładkę bloga.

pozycjonowanie stron szczecin

Dzięki takiej strategii komunikacji, możemy zyskać przede wszystkim nieocenioną możliwość budowania relacji z klientami oraz odpowiadania na ich pytania czy wątpliwości. Sklep internetowy, jest zazwyczaj tak zbudowany, że pod zdjęciem widnieje opis produktu i ogólna ocena. Jeżeli klient chce zadań pytanie odnośnie produktu bezpośrednio na stronie – prawie nigdy nie ma takiej możliwości. Aby nawiązać kontakt, musi zalogować się na swoją skrzynkę i wysłać osobnego maila – to może być problematyczne. Inną możliwością kontaktu z producentem może być dla klienta wygodny czat online lub pozostawienie pytania w komentarzu pod produktem. To umożliwi sprawniejszy kontakt z klientami, a szybsze odpowiedzi zawsze będą przez nich pozytywnie odbierane. Klienci czują się docenieni, a dodatkowo mają poczucie bezpieczeństwa zakupu w twoim sklepie internetowym.

Na pewno zauważyłeś, że najłatwiej jest nam nawiązać kontakt z osobami o podobnych zainteresowaniach. Wspólna pasja to bardzo dobre spoiwo i w życiu prywatnym – ale również w biznesie możesz wykorzystać jej moc. Jeżeli potencjalny klient zauważy, że nasza marka zaraża pasją i wciąż inspiruje do działania – bardzo możliwe, że staniemy się jego wyborem. Pamiętaj, że nie wystarczy sprawiać wrażenia eksperta w swojej dziedzinie – ważny jest również przyjazny stosunek do swoich klientów, którzy na pewno go docenią.

Strony internetowe Szczecin